آخرین اخبار

خالص‌سازان کلا دو اتوبوس هستند اما همه نهادها را فتح کرده‌اند/ باید یقه آنها را گرفت و پاسخگو کرد

منصور حقیت‌پور نائب رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌گوید: خالص‌سازانی که نهاد‌های قدرت کشور را در اختیار گرفته‌اند، به لحاظ تعداد دو اتوبوس بیشتر نیستند اما همه نهاد‌های وزارتی، امنیتی و … را فتح کرده‌اند.

اشتراک گذاری
20 شهریور 1402
کد مطلب : 7684

منصور حقیت‌پور در گفت‌وگو با توازن/به گزارش رویداد۲۴؛ :

منصور حقیت‌پور نائب رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌گوید: خالص‌سازانی که نهاد‌های قدرت کشور را در اختیار گرفته‌اند، به لحاظ تعداد دو اتوبوس بیشتر نیستند اما همه نهاد‌های وزارتی، امنیتی و … را فتح کرده‌اند.

منصور حقیقت پور

توازن/به گزارش رویداد۲۴؛ زینب غبیشاوی: منصور حقیقت‌پور نماینده و نایب رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با توازن/به گزارش رویداد۲۴؛ درباره اخراج استادان از دانشگاه صحبت کرده است. بخش‌های مهم سخنان حقیقت‌پور را در ادامه بخوانید:

*‌ متاسفانه خالص‌سازی از ابتدای انقلاب جاری و ساری بوده و اکنون این شیب تند‌تر شده است. هرگروهی که بر سرکار می‌آید، سعی دارد رقیب خود را به هرشکلی که می‌تواند کنار بگذارد. کسانی که امروز در راس خالص‌سازی حضور دارند، در دهه ۶۰ اوج خالص‌سازی را روی شهید باکری انجام دادند؛ در دوره دیگر در دولت آقای احمدی‌نژاد بود که باز هم شیب بسیار تند شد و نیرو‌های زیادی از دانشگاهیان را وادار به بازنشستگی اجباری کرد.

*‌ ما باید به این درک برسیم که ایران متعلق به همه ایرانیان است، با همه دیدگاه‌ها. نقد‌ها ما را بارورتر می‌کند و هرچقدر به سمت خالص‌سازی برویم سرمایه‌های نظام را به باد می‌دهیم و باعث می‌شود این جوانان تمام توانمندی خودشان را در کشور دیگری ارائه کنند که این برای ما خسران کامل است. 

*‌ نباید منتقدان را طرد کنیم بلکه باید از ظرفیت‌های آن‌ها برای بهبود عملکردمان استفاده کنیم. اصلا باید آن‌ها را بگذاریم و بگوییم ما را نقد کنید و ایرادات را بگویید.


بیشتر بخوانید: محبی‌نیا: غفلت نهاد‌های رسمی باعث قدرت کاسب‌کاران انقلابی شده است/ گروه‌های جاهل مثل جن هستند، هرچه حذف کنید، زیادتر می‌شوند


*‌ امروز کلا دو تا اتوبوس کشور را اداره می‌کند. آیا این انصاف است؟ هزاران مدیر لایق را کنار بگذاریم آن‌وقت چندنفر را به زور وارد دانشگاه کنیم و سر کرسی علمی بنشانیم؟ خروجی این‌ها چه افرادی هستند؟

*‌ جریان خالص‌سازی امروز یک سم است و باید با آن‌ها مقابله کنیم. مردم باید در انتخابات حضور پیدا کنند و این‌ها را کنار بزنند. خالص‌سازی یک تفکر است که مبانی نظری برای خودش دارد. این جریان در اوج خشونت و ادعای انقلابی و حزب‌الهی بودن، همه افرادی که در حیطه رفتاری و تفکری آن‌ها نیستند را کنار می‌زنند و مشکل بزرگ آنجاست صرفا در یک دستگاه نیستند و همه جا را تصفیه می‌کنند.

*‌ خالص‌سازان در نیرو‌های مسلح هم حضور پیدا کرده‌اند. چرا سردار علایی امروز نباید اجازه تدریس داشته باشد؟ مگر فرمانده سپاه نبوده؟ یک درس عادی نمی‌تواند تدریس کند؟ این جریان در همه دستگاه‌ها حضور پیدا کرده و در حال گزینش و حذف افراد هستند. خالص‌سازان با شایسته‌سالاری و عدالت مخالف هستند.

*‌ خالص‌سازانی نهاد‌های قدرت کشور را در اختیار گرفته‌اند، به لحاظ تعداد دو اتوبوس بیشتر نیستند اما همه نهاد‌های وزارتی، امنیتی و … را فتح کرده‌اند. این جریان اگر ادعا دارد، بدون ائتلاف یک لیست دهد تا وزنش به دست بیاید.

*‌ به عنوان تجربه سیاسی به شما می‌گویم که هیچ چیزی همیشگی نیست. مردم همواره به جریان عقلانی و تحول‌خواه تمایل بیشتری داشته‌اند و با توجه به خواسته مردم، باید یقه همه این افراد را گرفت و آنها را پاسخگو کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =